استفاده از قطعات صنعتی در پرتاب موشک

چندین قطعات صنعتی صنعتی اساسی برای ساخت مدارهای الکترونیکی استفاده می شود. طراحی مدارها بدون این اجزا هرگز کامل نمی شوند یا به خوبی کار نمی کنند.

مقاومت‌ها، خازن‌ها، دیودها، مدارهای مجتمع و غیره برخی از اجزا هستند. تعداد کمی از اینها شامل دو یا چند ترمینال هستند که به بردهای مدار لحیم شده اند.

در حالی که برخی ممکن است از نوع بسته بندی شده باشند مانند مدارهای مجتمع که در آن دستگاه های نیمه هادی مختلف یکپارچه شده اند.

برخی از این قطعات مانند یکسو کننده ها، دیودها، آی سی ها، لوله های خلاء، ترانزیستورها به عنوان اجزای فعال نامیده می شوند زیرا در تبدیل انرژی شرکت می کنند، در حالی که مقاومت ها، سلف ها و خازن ها که فقط انرژی را ذخیره یا اتلاف می کنند به عنوان غیرفعال شناخته می شوند. عناصر.

در این مقاله مروری کوتاه بر هر یک از این قطعات الکترونیکی صنعتی اساسی و مهم و ویژگی های آنها خواهیم داشت.مقاومت یکی از وسایل الکترونیکی صنعتی است که در مدار مجتمع با آن مواجه خواهید شد.

همانطور که از نام آن پیداست، دستگاه یک دستگاه الکتریکی دو ترمینال غیرفعال است که در برابر جریان جریان مقاومت می کند. این یکی از اجزای اصلی الکتریکی صنعتی است که در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود.

مقاومت ها بر اساس توان و مقادیر مقاومتشان درجه بندی می شوند. اندازه گیری در واحدهای معروف به اهم انجام می شود، در حالی که نماد الکترونیکی واحد O است.

مقاومت ها راه خوبی برای کنترل جریان و ولتاژ در مدار شما هستند.خازن‌ها احتمالاً بعد از مقاومت‌ها دومین جزء پرکاربرد در مدارهای الکترونیکی هستند.

خازن یک قطعه الکتریکی صنعتی غیرفعال با دو ترمینال است که می تواند بار الکتریکی را به طور موقت ذخیره کند. برای تعریف آن به زبان ساده، خازن به عنوان یک باتری قابل شارژ کوچک عمل می کند که برق را ذخیره می کند.

با این حال، برخلاف باتری، می تواند در کسری از ثانیه تخلیه و شارژ شود. اینها به طور گسترده برای ساخت انواع مختلف مدارهای الکترونیکی استفاده می شوند. خازن ها انواع مختلفی دارند که رایج ترین آنها دیسک الکترولیتی و سرامیکی است.