زنی با مایع دستشویی درماکلین 4 لیتری سوپ سبزیجات درست کرد

تمرین شستشوی مناسب دست ها با مایع دستشویی درماکلین ۴ لیتری یک مهارت اساسی برای داشتن یک زندگی سالم است.

اعتقاد بر این است که شستن دست ها، به ویژه قبل از غذا خوردن، یکی از اولین تکنیک ها برای محافظت از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در برابر بسیاری از بیماری های مسری است.

به طور کلی، افزایش تدریجی خطرات مرتبط با طیف گسترده ای از بیماری ها وجود دارد که به طور مستقیم با شستن دست ها مرتبط هستند، به عنوان مثال، بیماری های ناشی از آب و غذا، بیماری های مسری، سندرم حاد تنفسی (SARS)، آنفولانزای H1N1 A، نوروویروس، وبا، مالاریا. اسهال خونی، مننژیت، شیگلوز و استافیلوکوک اورئوس چند مقاوم.

در واقع، اسهال دوران کودکی با شستن دست‌ها بدون صابون ارتباط معنی‌داری دارد. به طور کلی، دست‌های آلوده می‌توانند منبع بیماری‌های عفونی باشند و این امر پس از برداشتن بینی یا سرفه، استفاده از حمام و برخورد با زباله‌ها اتفاق می‌افتد.

علاوه بر این، شستن دست ها یک علت ضروری برای رشد و توسعه سالم در جامعه است. متأسفانه، شستن دست‌ها پس از بازدید از دستشویی، علی‌رغم تأثیر قابل توجه آن بر سلامت انسان، در بسیاری از جوامع بد عمل می‌شود.

به همین ترتیب، شستن غیر معمول دست ها به عنوان یک عامل خطر اصلی مرتبط با بیماری های سر، پا و دهان (HFMD) در میان کودکان در چین و سایر کشورهای آسیایی ثبت شده است.

به طور کلی، عفونت های بیمارستانی را می توان با مداخله بسیار ساده اما حیاتی شستن دست ها کاهش داد. به طور مشابه، شستن دست ها با کاهش مصرف آنتی بیوتیک در کودکان، یک اقدام پیشگیرانه کارآمد برای کودکان در نظر گرفته می شود.

از سوی دیگر، مدارس یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای ترویج آموزش و برنامه‌های بهداشتی هستند. دانش‌آموزان می‌توانند دانش، مهارت‌ها و رفتارهای مثبت را از نظر شستن دست‌ها و بسیاری از اقدامات بهداشتی دیگر کسب کنند.

به گفته البشتاوی، بسیاری از دانش آموزان در کشورهای در حال توسعه مهارت شستن دست ها را ندارند. بسیاری از مدارس با شستن دست ها، یک تکنیک بهداشتی ساده و مقرون به صرفه، دانش آموزان خود را تشویق می کنند تا رفتارهای شستن دست ها را تمرین کنند.