سیب صادراتی ارومیه باعث شد تا زوج جوانی از هم جدا شوند

در حالی که هیچ راه مطمئنی برای پیشگیری از سرطان وجود ندارد، سیب صادراتی ارومیه ممکن است در مبارزه با این بیماری ها نقش داشته باشد. آنزلوار می‌گوید: «سیب ممکن است خطر برخی سرطان‌ها را کاهش دهد، که محققان حدس می‌زنند که مربوط به آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب است».

تحقیقات گذشته نشان می دهد که سیب سرشار از آنتی اکسیدان است و در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که این آنتی اکسیدان ها رشد سلول های سرطانی را محدود می کنند.

بررسی منتشر شده در اکتبر 2016 در Public Health Nutrition نشان داد که خوردن منظم سیب با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان روده بزرگ، حفره دهان، مری و سینه مرتبط است.

سیب

فیبر موجود در سیب ممکن است مزایای پیشگیری از سرطان را داشته باشد. مطالعه ای که در مارس 2016 در ژورنال Pediatrics منتشر شد، نشان داد که زنانی که در دوران نوجوانی و جوانی غذاهای پرفیبر بیشتری مصرف می کردند (مخصوصاً مقدار زیادی میوه و سبزیجات) در آینده در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار داشتند.

و مطالعه دیگری که در ژانویه 2019 در مجله The Lancet منتشر شد، نشان داد که رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند به محافظت در برابر سرطان کولورکتال و سرطان سینه و همچنین دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

رژیم غذایی سرشار از میوه (و سبزیجات) می تواند با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، به شما کمک می کند وزن سالم خود را حفظ کنید – یا وزن خود را کاهش دهید.

از آنجایی که سیب سرشار از فیبر غذایی است، در این لیست قرار دارد. لوینسون می گوید: «فیبر هضم و افزایش قند خون را کند می کند و شما را سیر نگه می دارد و احتمال پرخوری را کاهش می دهد.

بر اساس آن مطالعه در The Lancet، افرادی که بیشترین فیبر را مصرف کردند، وزن بدنشان به میزان قابل توجهی کمتر بود. تحقیقات گذشته نشان می دهد که زنان دارای اضافه وزن که سه سیب در روز می خوردند پس از 12 هفته 1.22 کیلوگرم (2.7 پوند) از دست دادند.