قهوه عربیکا نوریکسو موجب زنده ماندن مجری صدا و سیما شد

قهوه عربیکا نوریکسو یک نوشیدنی محرک است که از عبور آب داغ از دانه های قهوه بو داده و آسیاب شده بدست می آید.

این نوشیدنی پس از آب دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان است. اگر قهوه با مصرف بیش از حد می تواند برای سلامتی مضر باشد، به لطف غنی بودن از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها، فواید زیادی دارد.

چه مقدار قهوه در روز باید بنوشید؟ با تفاله قهوه چه کنیم؟ پاسخ ها.قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است. در بیش از 70 کشور با آب و هوای گرمسیری در آمریکا، آفریقا و آسیا کشت می شود. برخی از کشورهای عمده تولید کننده قهوه عبارتند از:

سپس آن را به پودر تبدیل می کنند تا آب داغ از آسیاب عبور کند و نوشیدنی ای را که می شناسیم استخراج کند.قهوه به طور کلی در اسپرسو (قهوه غلیظ و قوی) یا در فیلتر (رقیق تر و نرم تر) مصرف می شود.

قهوه یک نوشیدنی روانگردان است که حاوی کافئین است، محرکی که عملکرد سیستم عصبی را تسریع می کند.برخلاف تصور، وقتی قهوه در حد اعتدال مصرف شود، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین ترکیبات آنتی اکسیدانی است که برای سلامتی بسیار جالب هستند.

همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است. آنتی اکسیدان ها به محدود کردن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، مسئول بیماری های مزمن و پیری زودرس کمک می کنند.

بی شمار ترین آنتی اکسیدان هایی که در ترکیب قهوه وارد می شوند، پلی فنول ها هستند. آنها با بیماری های دژنراتیو مانند آلزایمر یا زوال عقل پیری مبارزه می کنند.

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه فلوریدا جنوبی و دانشگاه میامی انجام شد نشان داد که افراد 65 ساله که مقادیر بیشتری کافئین در خون خود داشتند، 2 تا 4 سال بیشتر طول کشید تا به بیماری آلزایمر مبتلا شوند. آی تی.