مردی با خوردن میگو خشک شده 40 کیلو وزن کم کرد

میگو خشک شده میگوهایی هستند که در آفتاب خشک شده اند و در صورت مصرف کامل، طعم و عطری غلیظ و با بافتی جویدنی دارند. آنها را در بسیاری از غذاها در سراسر جهان، در سراسر اقیانوس ها خواهید یافت.

برخی از غذاها و مواد اولیه در سنگاپور و مالزی وجود دارد که معمولاً در یکی از زبان‌های ما توسط اکثر گروه‌های قومی شناخته می‌شود، میگوی خشک نمونه کامل آن است.میگوی خشک یک ماده ضروری در کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی است، چه سنگاپور، مالزی، اندونزی، تایلند، ویتنام یا چین.

آنها بر اساس اندازه درجه بندی می شوند که تا حد زیادی نحوه تهیه و استفاده از آنها را تعیین می کند. هر چه میگو بزرگتر باشد، عیار آن بالاتر است. اما این بدان معنا نیست که ریزها کیفیت پایینی دارند، فقط متفاوت استفاده می شوند. و برخلاف میگوهای کمی بزرگتر، پوسته میگوهای ریز باقی مانده است.

در آسیای جنوب شرقی از آن به عنوان یک ماده تشکیل دهنده استفاده می شود. بیشتر اوقات، می‌توانید آن را در خمیر ادویه‌ای مانند لاکسا یا در سس‌های سالاد مانند سالاد پاپایای سبز تایلندی پیدا کنید.

با این حال برای همه شما دوستداران غذای تایلندی، آن را به عنوان رویه نخ دندان روی پد تای می شناسید.

در دستور العمل های آسیای جنوب شرقی، میگوی خشک اغلب به صورت خرد شده یا آسیاب شده استفاده می شود. با این حال، این به اندازه و همچنین دستور غذا بستگی دارد.

به طور سنتی، آنها را قبل از آسیاب یا کوبیدن در آب داغ خیس می‌کنند تا نرم شوند.میگوهای خشک شده (海米، hai mi) میگوهایی هستند که برای اهداف نگهداری تا زمانی که خیلی کوچک شوند در آفتاب خشک شده اند.

از آنها در بسیاری از غذاهای آسیایی استفاده می شود تا طعم منحصر به فرد اومامی و غذاهای دریایی را ایجاد کنند. در غذاهای چینی، میگوی خشک به طور گسترده در غذاهای شمالی و جنوبی استفاده می شود.

به عنوان مثال، یکی از موادی است که در سس کانتونی XO استفاده می شود. می توان از آن در غذاهای سرخ شده و آب پز، سوپ ها، سالادها، کوفته ها و غیره برای طعم دادن استفاده کرد.