نقش ادویه جات در آشپزخانه

 

ادویه جات همیشه نقش برجسته ای در آشپزخانه و همچنین در برخی از فعالیت های دارویی مانند ادرار آور، اککوپروتیک، مواد ضد نفخ، خلط آور و بسیاری دیگر ایفا می کند.

ادویه جات ترشی جات از اوایل مورد استفاده دارویی قرار گرفته است.

ادویه جات برای سلامتی در بسیاری از بیماری ها استفاده می شود، فلفل سیاه اعلا آسیاب شده به طور سنتی ادویه ها به عنوان بخشی از رژیم های غذایی، اثرات کل نگر بر سلامت انسان دارند.

در آشپزخانه هندی از زمان های قدیم از تمام ادویه ها در غذای روزانه و همچنین به صورت سنتی استفاده می شد.

هند یک تولید کننده بزرگ ادویه جات است، از 80 نوع ادویه که در جهان رشد می کند، در حالی که حدود 50 نوع آن در هند رشد می کند.

ادویه ها نه تنها طعم غذا را بهبود می بخشند، بلکه منبع خوبی از ویتامین های B و C، آهن، کلسیم و سایر آنتی اکسیدان ها هستند.

ادویه هایی که از قسمت های مختلف گیاهان مانند جوانه، پوست، ریشه، فلفل سیاه تازه گل و میوه ها گرفته می شود.

ادویه جات در بسیاری از صنایع پزشکی مانند لوازم آرایشی، دارویی و معطر به عنوان عطرسازی استفاده می شود.

طعم‌های مختلف آشپزخانه هندی به صراحت در برابر انتروکوک‌هایی که دارای دستگاه‌های ارثی مختلف از متغیرهای مضر هستند، در برابر انزوای بالینی ایمن چند دارویی است.

هفت نوع از طعم‌دهنده‌ها و گیاهان هندی در آسیاب عبارت‌اند از:   (زیره)،  (شنبلیله)،  (دارچین)، (هل)، (میخک)،n (زردچوبه). ). کنسانتره اتانولی خشن دارچین، میخک، زردچوبه، هل و زیره نشان دهنده حرکت پودر فلفل سیاه ضدباکتریایی حیاتی در برابر تمام قطع های بالینی انتروکوک است.

گزارش شده است که ادویه های هندی طیف گسترده ای از خواص فیزیولوژیکی و دارویی را نشان می دهند که اثرات مفیدی برای ارتقای سلامت/محافظت برای بیماری های مزمن مختلف ایجاد می کند.

ادویه های هندی به عنوان یک بیوتراپی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با ادویه های خاصی مانند دارچین و کورکومین که در کنترل سیستم ایمنی و درمان ضد فلفل سیاه هندی میکروبی دخیل هستند، اهمیت یافته است.

  • منابع:
    1. RETRACTED ARTICLE: Seven spices of India—from kitchen to clinic
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از ایزوگام در یک مهمانی سوژه رسانه ها شد
    2. جراحی های عجیب و غریب گوش
    3. فوائد قهوه از نظر دانشمندان
    4. با استفاده از پسته، معجون لاغری درست کنید