نقل هما ارومیه موجب جوان شدن پیرزنی در چین شد

نقل هما ارومیه از نظر تغذیه ای کربوهیدرات های ساده جزء طبیعی تنقلات به همراه چای هستند.

آنها همچنین در قند معمولی (گلوکز و فروکتوز) و به صورت اضافه در تنقلات و خشکبارها، مرباها در انواع شیرینی ها (غذاهایی که قندها مواد تشکیل دهنده یا عنصر اساسی در تهیه آنها هستند، وجود دارد.

نقل ها ۴ کیلوکالری در گرم دارند. نقل به خودی خود مواد معدنی و ویتامین ها را تامین نمی کند، اما اگر غذاهایی که به طور طبیعی حاوی آن هستند (مثلا شیر،چای) مصرف شوند، به طور غیرمستقیم بله.

مصرف بیش از حد نقل و شیرینی‌های رایج، عمدتاً در کودکان و نوجوانان، باعث ایجاد حفره‌ها می‌شود، می‌تواند باعث افزایش وزن شود و به طور غیرمستقیم به کاهش مصرف سایر مواد غذایی مانند میوه‌ها و عدم تعادل در رژیم غذایی کمک می‌کند.

مصرف گهگاهی و متوسط نقل ها ها توصیه می شود و مصرف نقل های ساده از 10 درصد کل انرژی روزانه ما بیشتر نباشد.

شیرین کننده ها افزودنی های غذایی هستند که بدون افزودن کالری به غذا طعم شیرین می دهند. انواع دیگری از نقل را نیز می توان اضافه کرد، مانند فروکتوز که تقریباً همان کالری ساکارز (قند معمولی) را فراهم می کند.

غذایی حاوی شیرین کننده با کالری کمتر نسبت به شکر تضمین نمی کند که کالری آن کم است. در ترکیب خود می تواند چربی هایی را حمل کند که آن را به یک غذای کالری تبدیل می کند.

یک راه خوب برای کاهش شکری که به نقل ها اضافه می کنیم این است که مقدار آن را به تدریج کاهش دهیم تا به طعم واقعی غذا نیز عادت کنیم.