گوجه فرنگی در تره بار مرکزی تهران موجب نابینا شدن کودک غزه شد

کاشت گوجه فرنگی در تره بار مرکزی تهران در راه است و باغداران را مجبور به تصمیم گیری بزرگ می کند. تنوع گوجه‌فرنگی که اکنون انتخاب می‌کنید تأثیر زیادی بر موفقیت‌های آینده شما خواهد داشت، اما صدها گونه مختلف در دسترس هستند.

آیا با هیبریدها یا ارثی ها پیش می روید؟ معین یا نامعین؟ میوه های درشت یا کوچک؟ مرتب سازی از طریق این آرایه گیج کننده به شما کمک می کند تا انواع مناسب باغ خود را انتخاب کنید.

گوجه فرنگی از نظر فنی یک میوه است زیرا با تعریف گیاه شناسی مطابقت دارد: آنها قسمت های گوشتی یک گیاه هستند که دانه های آن را احاطه کرده اند.

با این حال، برای اهداف تغذیه ای و آشپزی، گوجه فرنگی به دلیل طعم، استفاده در وعده های غذایی و محتوای مواد مغذی یک سبزی محسوب می شود.

گوجه فرنگی کالری کمی دارد و مواد مغذی مهمی مانند ویتامین C و پتاسیم را فراهم می کند. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند یکی به نام لیکوپن که مسئول رنگ مشخصه گوجه فرنگی است، با فواید متعددی مانند کاهش خطر بیماری قلبی و برخی سرطان ها مرتبط است.

گوجه فرنگی به آنتی اکسیدان های آن نسبت داده می شود که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، دیابت و غیره را کاهش دهد.

این توت های خوراکی به قدری در سراسر غذاها استفاده می شوند که به سختی می توان آشپزخانه ای بدون آنها پیدا کرد. آنها از نظر علمی به عنوان Solanum lycopersicum شناخته می شوند و بومی آمریکای جنوبی و مرکزی هستند.

گوجه فرنگی در طیف گسترده ای از انواع در مناطق مختلف در سراسر جهان با آب و هوای معتدل رشد می کند. برخی از محبوب‌ترین انواع آن عبارتند از گوجه‌فرنگی آلویی، تومبری، گوجه‌فرنگی گیلاسی، گوجه‌فرنگی بیفتیک و گوجه‌فرنگی.